tirsdag 1. september 2009

Hverdagslivets utfordring nr.1: Raske og sånn passe sunne middager

Pasta,laks og rømme på bordet på null komma niks.

Kok pasta etter smak og behag. Dog maks 10 min
Tilsett laks i store terninger de siste 2 minuttene av pastaens koketid( minst 400 g fisk på 2 sultne voksne og 1 gourmand -barn )
Hell av vannet.
Rør forsiktig inn lettrømme. Mengde tilpasses din smak og behov for kalorier denne dagen.

SaLte og PePPre etter smak.

Hint for at det skal smake best mulig:

- bruk fullkornspasta hvor rømmen kleber godt. F.eks Bassillas sløyfe-pasta
- bruk mye vann, det tar tid å koke opp ( 2 liter på 5 min på min induksjonsovn ) men pastaen koker jevnt og raskt.
- tilsett litt olje og salt i kokevannet, etter at det er kokt opp
- ikke fosskok pastaen
- skyll og tørk laksebitene
- Bruk salt og pepper fra kvern, f.eks Peugots superkverner.

Bør spises med en gang og ikke for ofte pga. all rømmen...

3 kommentarer:

  1. mmm høres deilig ut... dette skal prøves på mitt gourmet-barn...

    SvarSlett
  2. Deilig oppskrift! Ser at her blir det konkurranse;-) Har forresten ført inn en ny oppskrift på bloggen min i dag tidlig. Har også tilsatt en lenke til SaLt og PepPer, yeah! Har blitt addicted nå... Sjekker deres side hver dag! Bare fortsett:-)

    SvarSlett
  3. Pesto i stedet for rømme... Mmmm :-)

    SvarSlett